Summa sidvisningar

torsdag 19 maj 2011

Äntligen ansluten efter några dagars kontaktproblem...

Har inte tagit mig ut på internet på några dagar...fick ett nytt simkort..och efter diverse support kontakter har det kommit igång igen...Upptäckte att jag blivit alldeles för  van vid att nå ut i cybervärlden ...hade faktiskt lite abstinens...och detta trots att mina försök hittills inte resulterat i några direkta kommentarer.,eller kontakter.......men ,men det kanske kommer och under tiden kan jag ju fortsätta att sända ut mina tankar i det okända....det känns lite mera meningsfullt än att skriva för skrivbordslådan...

Har just genomgått ....det  har inte gått över än......den riktigt omskakande insikten att jag faktiskt är att betrakta som en äldre tant.... utan större värde i  tillvaron för någon annan i denna värld....utom för några yngre släktingar som faktiskt anser att jag är umgängesbar.....och en och annan vänninna som är i min ålder....och syrran förstås,
som hunnit fylla 80....

och så den just till livet återvändande särbon...fd sambon.....fadern till min älskade dotter.....och vännen sedan snart 50 år....Kalle....som just tagit sig genom en svår sjukdomstid.....under vilken vi allvarligt övervägt om det  alls skulle gå till bättring .......nu tror vi att allt ska gå bra......även om det tar ett tag innan kraften  är återställd....

Nu är det natt igen....tycker inte om att gå och lägga mig.......det är nu alla tankar och känslor börjar trängas och vill göra sig påminda....och eventuellt klarna ......i sömnen blir det bara en massa konstiga drömmar....vilka verkligen inte hjälper till att göra någon lugn och harmonisk.....ibland tar de t hela dagen att komma ur drömkänslan och inse att man inte behöver känna stress och oro.....det var ju bara en dröm.....

Nu ska jag i alla fall gå till sängs....gonatt...............

1 kommentar:

  1. Hejsan bästa fru Änglamakerska
    Ett bisarrt namn du givit dig...?...fast jag förstår att du gillar att göra ängladockor och därför namnet.
    En intressant blogg med tankar som jag, likaså gammal tant, kan känna igen mig i.
    Undrar just vad det är för känslor och tankar du räds för inför natten?
    Dina dockor ser mycket vackra ut och jag undrar om du kan tänka dig att även sälja någon? /Anja

    SvaraRadera