Summa sidvisningar

fredag 29 juli 2011

nu har tiden rusat igen

Jag glömmer hela tiden den här bloggen...kan bero på att det händer så mycket omkring just nu...Kalle blev inte bättre ...är nu tillbaka på US och opererad igen.......elakartad tjocktarmscanser.......har tyvärr hunnit sprida sig....de tog bort själva tumören, men det som satt mot bukväggen går inte att operera....cellgift kan komma ifråga, men inte förrän han blivit starkare.....kanske om 6-7 veckor.....

Detta var för oss ett helt oväntat besked......om och när han orkar kommer han och bor hos mig...lättare än vedeldat hus......tills dess....en dag i taget...jag sitter vid hans sjuksäng och handarbetar........inte mycket prat, men han tycker det är skönt att någon finns där......

3 kommentarer:

  1. Strongt att du har orkat med att göra en sådan härlig och fantasifull älvaängel till Anja.

    SvaraRadera
  2. Äntligen fungerar mitt internet igen....Har känt mig som om jag suttit i husarrest.....Men nu är jag lite friare...jag behöver vara i hemmet ganska mycket,eftersom jag har en sjukling att stötta....därför betyder internet mycket just nu...har dessutom en nygammal...läs renoverad...dator med lite annorlunda drivrutiner...så jag behöver träna på det också...mina bilder är fortfarande i avlagda datorn...jag kommer att få dom i ett externt minne...så sn art kommer det bilder igen...till dess....hör gärna av er......Anne-Marie...typ Mimmi...eller änglamakerskan

    SvaraRadera
  3. Har inte varit utanför dörren i dag...det bara regnar....men jag tycker om att det blivit svalt ute...lättare att andas...har fått beställning på en ny älva......måste skaffa en docklera som tål väta....spännande tycker jag.
    Har gjort 6 dockhuvuden för framtida behov....4 är av den mindre sorten....skönt att ha ett litet lager....men det här är lufttorkande lera....så det får bli inomhus figurer......
    Annars är det hushållsarbete som gäller.....i morgon blir det dammsugaren.....Må så gott ni alla där ute ....vi hörs...Mimmi

    SvaraRadera