Summa sidvisningar

tisdag 1 november 2011

höghult igen

Dags för ett inlägg....... 12 grader där ute i hösten......inte dåligt.....promenaden till apoteket blir trevligare om man inte fryser.... Tittar nog in på Rödakorsets second hand också.....brukar alltid hitta någon liten vacker textil....eller en bok till Kalle. I går plockade vi hallon på Höghult..........åts på aftonen med gräddglass ...........förrätten var smörstekta kantareller från frysen....mycket gott.... Jo frukt också......Åkerö......vindruvor från Maj o Bert......våra snälla grannar.... gravensteiner från höghult..... och honungen Kalle köpte av Maj.....saffransgul och läcker...aldrig sett nå´t liknande....eller smakat. fortfarande blommor i trädgården........och flammande vildvin....
..

1 kommentar:

  1. Kära fru Poet!
    Du kan nog utbrista: "Jag är inte bara en änglamakerska utan även en poet och....."
    Texten som poesi och bilden som en tavla! Vad månde bliva när du bliver stor;)?
    Vi andra vanliga dödliga har också skördat hallon, fast i Gunnilse:)!
    På tal om den där lilla sockerskålen som du lade märke till så är den, precis som din, arvegods.
    Jag har, förutom sockerskålen, en gräddsnipa, tillbringare och tekanna. Jag tycker mycket om dem och de är alltid framme på en hylla i matrummet. Gräddkannan och sockerskålen få ofta agera vas till korskaftade blommor.
    Har letat och letat på nätet för att kolla ev värde, men hittills hittade jag bara denna:


    http://www.rubylane.com/item/502406-BWL142/6-Awesome-French-Faience-Copper

    Kopiera länken och klistra in. Dessa skulle jag gärna ha också:)!
    /Anja

    SvaraRadera