Summa sidvisningar

lördag 4 februari 2012

Iskall vinternatt

Man vet ju att det är så....förr eller senar kommer den----vintern alltså....säkert kul för sportlovsfirarna....och lite skönt för ljustörstande pensionärsögon...och märkte ni hur länge solen sken i dag....fortfarande vid 16-tiden.... Men kylan blir svårare att utstå för varje år...och mörkret.. och ändå...det är ju bara 12-13 grader....i norr var det mellan 30 - 40 grader.. Men jag måste ju inte gå ut och frysa..kan sitta här inne och sörpla mitt kaffe....och fundera på varför det är så svårt att göra sig av med saker...om man som jag snart ska flytta, är det alldeles nödvändigt att rensa bland ägodelarna... Det är bara det att varje liten sak är starkt förknippad med ett visst minne..en viss händelse,en viss människa....som man inte vill glömma. Jag hoppas det här är sista gången jag flyttar om jag får bestämma själv... Innan jag somnar i natt , måste jag ta en av mina saker och lägga i loppissäcken...och jag får inte plocka upp den igen när jag vaknar i morgon.... Sov nu så gott alla vänner... Kram Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar