Summa sidvisningar

lördag 17 september 2011

Änglar finns av olika sorter

Som sagt var ....det finns änglar...imorgon t.ex skulle jag ta bussen ,som jag brukar,till Kallehuset...Höghult för att hämta lite grejer åt Kalle och en åt mig........jag  har saker kvar fast jag flyttade för ca 10 år sedan.....
Då har dom tagit bort bussen mellen Vadstena o Borghamn igen....jag kommer bara till Vadstena.....Men då kommer agneta....somskulle hämta mig och sakerna på höghult....och hämtar mig även i Vadstena......som sagt det finns änglar där ute............kram..agneta.......

Har lekt i sandlådan med lilla Klara.......vi bakade jättefina tårtor.....och klättrade...klara alltså....och åkte kana...
sånt som jag inte gjort på flera år.....det var kul...

vi åt potatis,skinka,lök och ostgratäng....som jag bara hittade på...jättegott.....men kalle gillade inte osten...gjorde
en vegetarisk variant åt Disa som tittade in.....
Hampe ,Anna oKlara åkte hem vid 18-tiden.......Jag följde med disa och handlade.....sen gick jag hem och fick ett litet gråtanfall...trött antar jag.......tog en konjak och satte mig här för att skriva.....så nu är jag här
Gunilla ringde just som Hampe med familj kom in genom dörren.....så jag lovade att ringa tillbaka...nu är det lite sent...får ta det i morgon....på bussen kanske....nu kom scilla och sa att det är läggdags...vill inte ligga ensam i sängen.....så nu ligger hon på musmattan och väntar....
Hon får vänta....har inte lust att sova ännu......säger som disa .....just nu bara vimlar det av negativa besked,omkring oss.....NN har fått stroke.....en  har fått lungcancer....en måste operera sin prostatacancer...en  ska in och kolla en misstänkt knöl i magen......en tycker att skolan är pest........
Kalle ska röntgas den 21:a....vad får han för besked.......

och samtidigt ska man stå ut med en värld som blir mer och mer kaotisk och obegriplig.....Alltihopa är som ett dåligt dataspel som alla tappat kontrollen över....spelet styr våra liv ,när det egentligen är vi som ska styra spelet......eller.......är det bara jag som känner så här....????????

Inte ens våra gamla har det särskilt bra........ok ...ingen kanske direkt svälter....eller blir illa behandlad fysiskt...eller ..........................................men jag såg ett program på tv häromkvällen....det gav en väldigt positiv bild av ett äldreboende....det fanns gott om möjligheter att sysselsätta sig....tv....det fanns spel framme i sällskapsrummen....maten var utmärkt.....jag tror till och med att det fanns tillgång till datorer........de som bodde där verkade nöjda......
Då tänkte ja g på min syster som efter flera stroker bor på ett äldreboende utanför Göteborg....Hon klagar inte direkt.......personalen är omtänksam och trevlig och gör antagligen vad de kan för de  boende...men, resurserna är ju knappa.........som tur är kan min syster läsa böcker och i bland ta till sin stickning...om händerna tillåter....men ......ingen annan på boendet är möjlig att föra något längre samtal med......inga spel.eller någon som har tid eller lust att spela någon stund i veckan,,,,min syster älskar att spela alfapet....varje gång jag hälsar på blir det några omgångar alfapet.....och trots flera stroker och dåligt minne ....vinner hon två av tre spel med mig som är 14 år yngre och inte haft stroke........jag träffar henne en ,ibland två gånger om året....det är de enda gångerna hon får spela.........i år har jag inte varit där alls....på grund av omständigheterna med Kalle och hans sjukdom....det är långt till Götet....vad gör man....man räcker inte till.....

Så där ...nu är det nog bäst att sova...../vi hörs Mimmi

2 kommentarer:

  1. Du ser ut att ha haft både roligt och samtidigt lite olidligt när, man går och väntar på så svåra besked som du och din sambo/särbo gör.
    Att ha en trädgård och vara passionerat förälskad i den som jag - ja, då får den stora kaotiska världen hållas.
    Jag håller tummarna åt Er så att allt går åt rätt håll.
    Roligt att du skriver i din blogg!/Anja

    SvaraRadera
  2. Tack för att du håller tummarna....
    Inte mycket annat att göra.....
    Jag tror att jag lyckats få igång bloggar lite överallt...så jag skriver både här och där....borde nog samla ihop mig lite.....
    Det kommer nog......lugnare tider...../mimmi

    SvaraRadera