Summa sidvisningar

torsdag 6 oktober 2011

Drake på gång.mm

Nu har jag en drake på gång....måste hålla skapandet igång mellen måltiderna.....annars äter jag då också.... Kalle har gått upp några kilo...vilket han absolut behöver...... Jag går också upp i vikt,vilket jag inte behöver........ Men men....en dag i taget var det..... Idag åt vi rösti stekta i smör...bacon..lönnebergaskinka och stekta tomater....dock inte gröna... Ikväll blir det varm choklad med knäcke- mackor och ost el wiskymarmelad....el.båda.... En får dubbelsögle säger Kalle.... När vi sitter där och äter , brukar det dyka upp gamla östgötska ord....man håller på att glömma bort dom.... men jag kommer ihåg några från mormor...... t.ex. tänera.(tårna)....skånkera.(fötterna)....hartannat.(ett och ett halvt).......det finns massor...fler en annan gång..... Kalle har också en massa ord för sig.... t.ex välsnafslig.(bra..god)....korpsnabel.( tjusig mm)....mm mm...det kan också vara osnafsligt och okorpsnabelt.... Nu har jag lärt mig få över bilder från min kamera till datorn....skönt....men från mobilen går det inte..... nu hoppas jag det ska komma några bilder....må så gott/ Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar